(ARC) Recenzia: Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor

Goodreads

Book Depository - US verzia | UK verzia - paperback | hardback

Anotácia:

Po celom svete sa na dverách objavujú čierne odtlačky rúk, vypálené okrídlenými cudzincami, ktorí sa sem vplížili cez škáru v oblohe.

V tmavom a zaprášenom obchode sú diablove zásoby ľudských zubov nebezpečne malé.

A v prepletených uličkách Prahy je mladá študentka umenia blízko dostihnutiu v krutej vojne.

Stretnite sa s Karou. Napĺňa svoje skicáre príšerami, ktoré môžu aj nemusia byť skutočné, má sklony zmiznúť pri záhadných "odskočeniach", hovorí mnohými jazykmi - nie všetky sú ľudské, a jej žiarivé modré vlasy skutočne rastú z jej hlavy tej farby. Kto je? To je otázka, ktorá ju prenasleduje a ona čoskoro nájde odpoveď.

Keď jeden z cudzincov - nádherný, desivý Akiva - uprie na ňu svoj ohnivý zrak v uličke v Marrakeshi, výsledkom je krv a hviezdy svit, odhalenie tajomstiev a prekliata láska, ktorej korene siahajú hlboko do násilnej minulosti. Ale bude Karou ľutovať zistenie pravdy o sebe?

Recenzia: (bez spoilerov)

Predpokladám, že mnohí z vás už o tejto knihe počuli. Dôvodom môže byť to, že veľká časť knihy sa odohráva v českom hlavnom meste, čo je nezvyčajné miesto pre dej zahraničnej knihy, alebo aj fakt, že kniha má plánované vydanie v českom aj slovenskom jazyku. Ja som veľmi rada, že vám môžem priniesť recenziu na Daughter of Smoke and Bone ako jedna z prvých slovenských a českých knižných blogeriek nakoľko sa mi pred nejakým časom dostala do rúk ARC tejto knihy.

Daughter of Smoke and Bone od Laini Taylor si ma chytila od prvých stránok. A to doslova. Akonáhle som zasadla za jej čítanie, preniesla som sa do sveta za Karou a tento svet ma vypustil zo svojich osídiel až po prečítaní poslednej strany. Autorka musela do knihy vložiť akési zvláštne čaro, ktoré bolo cítiť pri čítaní celého diela a vďaka ktorému som si knihu zamilovala hneď na začiatku.

Jedna z prvých vecí, ktoré som na knihe ocenila bolo dokonale vykreslené prostredie Prahy. Priznám sa, že hlavné mesto Českej republiky som navštívila len párkrát, ale podľa môjho názoru, Laini Taylor dokázala zachytiť pravú pražskú atmosféru. Stále si viem vybaviť pocit akoby som sa s Karou túlala po tichých zasnežených uličkách tohto krásneho mesta.

Každá postava v tomto diele bola detailne prepracovaná a skoro každú som si obľúbila. Pri DoSaB sa rozhodne nemusíte báť plytkých bezduchých osôb, ktoré sú pre mnohé súčasné YA knihy charakteristické. Karou, Akiva, Brimstone, Issa či Zuzana sú všetko silné postavy, ktoré majú jadro, svoje myšlienky a zásady, kladné i pozitívne vlastnosti. Rovnako sa mi páčil vývoj, ktorým si niektoré charaktery, ako napríklad Karou, Akiva alebo Zuzana, prešli.

Ďalším plusom je, že pri čítaní tejto knihy som sa rozhodne nenudila. Na začiatku sa stretnete s Karou, ktorá je v podstate "slepá", okolo ktorej sú mnohé tajomstvá a nevyjasnené súvislosti. Karou často mizne na rôzne "pochôdzky", ktorých účelom je zbieranie ľudských zubov pre Brimstona, Karouinho drsného "otca" alebo lepšie povedané pestúna. Mladá študentka umenia sa pri týchto povinnostiach už vzdala svojich otázok smerovaných na Brimstona, nakoľko sa nikdy nedočkala odpovedí. Postupne sa však Karou otvárajú oči, mnohé veci začínajú dávať zmysel, záhady miznú a namiesto nich nastupuje krutá realita. To všetko sa začne najmä po stretnutí s Akivom, ktorý to všetko začal a nakoniec aj skončí. Po poslednú kapitolu knihy budete napäto čakať čo sa z celého toho príbehu nakoniec vykľuje.

Láska a vzťahy či city sú v tejto knihe vášnivé. Autorka nezanecháva pocit, že by ich sem vkladala umelo, ale každý aj ten najnelogickejší cit je tu opodstatnený.

Strhujúci, magický, napínavý, vášnivý, skrátka nádherný príbeh s úžasnou atmosférou, príjemnými postavami a s množstvom prekrásnych a precítených citátov - to je Daughter of Smoke and Bone od Laini Taylor. Prišli by ste o jedinečné dielo, ak by ste sa rozhodli nesiahnuť po tejto knihe. Ja osobne sa určite chystám investovať do hardbacku, aj napriek tomu, že už vlastním ARC. Teraz sa len rozhodnúť, ktorú z dvoch krásnych obálok si vybrať. A aj keď táto kniha by ľahko mohla stáť sama, ja veľmi dúfam, že sa dočkáme aj pokračovania, ktoré by sa po danom závere určite zišlo. V každom prípade sa po tomto určite chystám na čítanie ďalších kníh od Laini Taylor.