CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10. 7. 2011

Recenzia: Pád - Lauren Kate

Anotácia:

Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe.
Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku.Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné – a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život.Nebezpečne vzrušujúci a temne romantický triler PÁD je súčasne najúžasnejším príbehom lásky!

Moja recenzia (obsahuje spoilery)

Už som vám hovorila, že neznášam tuctové, presladené knihy, ktoré nemajú žiaden dej a točia sa len okolo vzťahu dvojice, v najhorších prípadoch rozoberajú problémy ľúbostného trojuholníka? Ak ešte nie, pri tejto knihe sa to oplatí spomenúť. Samozrejme, vždy existujú výnimky, ktoré si rada prečítam. Kniha Pád však medzi ne rozhodne nepatrí a jej čítanie bolo pre mňa utrpením. Na začiatok by som chcela ešte upozorniť, že nasledujúci článok vyjadruje len môj osobný názor. Rozhodne by som nikoho nechcela odradiť od čítania, prípadne od kúpy - aj keď tak možno moja recenzia vyznieva. :D Tiež by som ňou nechcela uraziť nikoho, komu sa táto kniha páči. Ak máte radi romantické príbehy, ktoré nie sú ničím originálne ani výnimočné, smelo sa pusťte do tejto knihy a v čítaní tejto recenzie ani radšej nepokračujte. ;)

Luce Priceová sa po záhadnej tragickej smrti svojho priateľa Trevora dostáva do nápravnej školy Meč a kríž. Chúďa, skoro dostane infarkt po oznámení, že na tejto internátnej škole je zakázané používať mobilné telefóny a volať má povolené len 15 minút týždenne. Z toho si môžte hneď vyvodiť, aký je charakter Luce plytký. Na Meči a kríži sa stretáva s bláznivou Arriane, až príliš milým Camom, Lucindiným nápadníkom, protivnou blondínkou Gabbe, čudáčkou Penn, ktorej celé meno je Penn Van Syckle Lockwood a ktorá jediná nie je v nápravnej škole za svoje skutky, ale preto, že jej otec bol správcom a nakoniec samozrejme s Danielom, ktorý je Lucinou láskou a ktorý o ňu zo začiatku nejaví žiadny záujem, čo vedie Luce k skutočne zaujímavým počinom.

Nudný dej sa skladá z častí, kde sa hlavná hrdinka musí vyrovnávať s tieňmi, ktoré ju prenasledujú od detstva, z kamarátskych rozhovorov s Arriane či Penn, z flirtovacích scénok s Camom a/alebo zo žiarlivých pohľadov na Gabbe. Toto všetko však stačí odložiť do kúta. Sústreďme sa na Daniela Grigoriho, tajomného chlapca, ktorý odmieta Luce všetkými možnými spôsobmi a snaží sa nemať s ňou nič spoločné. A čo dáva väčšiu logiku ako začať prenasledovať chlapca, ktorý vám ukazuje prostredníky? Lucinda si zrejme myslí to isté. Penn, ktorej veľkým koníčkom je prehľadávať spisy svojich spolužiakov jej pomáha so zbieraním informácií.

A tu sa to začína - kradmé pohľady, vzájomné odmietanie i pomáhanie, nevraživosť aj zachraňovanie.

Luce sa dozvedá, že Daniel je padlý anjel, ktorý sa zamiloval do smrteľníčky. Jeho láskou nie je nikto iný ako Lucinda. Obaja sú odsúdení na to, aby sa každých sedemnásť rokov stretli, ale Luce je tou, ktorá zakaždým toto stretnutie neprežije. Nech sa Daniel akokoľvek snaží, ani on nedokáže prekonať príťažlivosť, ktorá ho ťahá k jeho úbohej reinkarnujúcej sa dievčine. Po ich spoločnom bozku čaká to, čo zažil už nespočetne veľa krát. Tento raz je však niečím iný. Luce nezomiera. Neskôr sa spoločne dozvedajú, že toto je Lucine posledné bytie a smrť v tomto živote by bola jej poslednou. A tak musí Daniel spraviť všetko, aby ju zachránil.

Chceli by ste v tomto príbehu nejakú akciu? Jednej podpriemernej sa dočkáte na posledných stránkach. Dozviete sa, že školu Meča a kríža obývajú okrem Daniela aj ďalší padlí anjeli, Arriane, Gabbe, Cam, dokonca aj niektorí učitelia. Po tomto zistení som nevedela, či mám radšej plakať alebo sa smiať. Rovnako ako po záverečnej scéne, kde Daniel a Cam budú bojovať o Luce. Chúďa dievča, ani do toho nemohla nič povedať. A nebola by to bitka medzi anjelmi, keby nezomrela nevinný človek. Jeho meno vám nepoviem, aj tak si myslím, že som už prezradila takmer všetko, čo som mohla. :D Napriek veľkej snahe autorky o nejaké napätie, mne aj ten koniec pripadal neskutočne nudný.

Plytké charaktery, otrepaná zápletka, nudný a predvídateľný dej, ľúbostný trojuholník a všetko bez vtipu  - tak by sa dala v krátkosti charakterizovať kniha Pád. Príbeh mi pripadal neskutočne klišovitý - priemerné dievča nastúpi na novú školu, tu si nájde správne trafené priateľky, chalan, ktorý ju zaujíma o ňu nejaví záujem a ten, ktorý je jej ľahostajný sa o ňu zaujíma až príliš, hlavná hrdinka žiarli na protivnú blondínku, s ktorou sa baví objekt jej záujmu, začne ho prenasledovať (len tak medzi nami, ja by som sa zľakla človeka, ktorý mi prehľadáva moje osobné záznamy), nakoniec sa do seba zamilujú a nasleduje niekoľkostranové vyznávanie lásky, autorka si uvedomí, že by to mohlo niekomu pripadať nudné a tak sa pokúsi na záver hodiť akčnú bitku medzi dvoma padlými anjelmi o srdce hlavnej hrdinky a aby toho nebolo málo, čitateľ môže vyroniť slzičku pri smrti jednej výraznejšej postavy.

Hodnotenie:

Tí, ktorých som neodradila mojou recenziou si môžu túto knihu kúpiť napríklad aj v internetovom kníhkupectve Gorila na tomto mieste. :)